Monday, July 17, 2006

Mõõla Magazin

27. aprill 2012

Tulipunases krepp-mantlis tumedate lokkis juustega naisterahvas astub autosse. On esmaspäeva varahommik. Kell näitab 715 ning aprilli-kuine petlikult soojust lubav päike on äsja taevavõlvile jõudnud. Naisterahvas lööb ID koodi auto süüteklaviatuurile ning masin saadab kõlaritesse järjekordse entusiastliku tervituse: "Tere hommikust! Kell on 717 ja täna on esmaspäev, 27. aprill 2012. Kuhu me sõidame?". Naisterahvas vastab lakooniliselt: "Vana-Viru 26." Masin hakkab sõitma. Masin: "Kümme minutit sõiduaega. Kas teatan keskusele, et kohvimasina võib tööle panna?". Naine: "Jah."
Vana-Viru 26 oli Põhjamaade esimese seebipoodide keti peakontor. Poed kandsid ühist nimetust "Mõõla magazin". Ideed Mõõla Magazini asutamiseks oli planeeritud juba 7 aastat. Esimesed aastad olid loomulikult rasked ning seda tänu konkurentsile naturaalseepide turul ning kinnisvara krahhile, mis tervet Baltikumi paar aastat oma küüsis hoidis. Aga siis olukord muutus. Mõõla Magazini omanik naisterahvas E. ostis ära konkureerivad ketid lätlaste Ziepu Fabrika ning leedulaste Beauty Aroma. "The Economist" väljastas oma aprilli kuu numbris kaheleheküljelise artikli Mõõla Magazini suurest edust. Artikli käsitluses oli edu pandiks eelkõige hästi läbi mõeldud kontseptsioon ning lihtsalt soov teha intelligentne ettevõte. Mõõla Magazini missioon oli artikli käsiltuses: "Pakkuda maailmale kvaliteetseid, loodussäästlikke ning loodusest käsitsi toodetud puhtaid ilulahendusi". Nende ilulahenduste hulka kuulusid nii seebid, šampoonid, balsamid, õlid, näogeelid, jumestusvahendid - kõik, mis inimesel eluks ja iluks vajalik. Mõõla Magazini kontseptsioon oli niisugune: kõik naturaalsed tooted valmistatakse kohalikust toormest Eestis paiknevas vabrikus. Kogu tootearendustöö tehakse Londoni geeniinstituudis. Poodide sisekujundus, tööpõhimõtted, tavad ja praktika kanduvad frantsiisi näol edasi teistele ketiliikmetele. Unikaallahendus, mida pakub siiamaani vaid MM (loe: Mõõla Magazin) on füüsise ja psüühika ekstensiivuuringud, mille põhjal pakutakse kliendile välja just temale sobivad ilutooted. Niisuguste uuringute eesmärk on kaardistada uuritavate kehalised probleemid, meelelised probleemid ning määrata teatavate geneetiliste meetodite kaudu kindlaks ka need nahahaigused, mis võiksid kallist klienti ka tulevikus kimbutama tulla. Niisuguse kompleksuuringu tulemusel saab klient endale isikliku arengukava, mille põhjal tema tervise seisund ning üldse enesetunne ja toonus tunduvalt paranevad. Siiamaani tehtud uuringuid on kaasanud 98% täpsus ja edu.
Masin: "Vana-Viru 26. Staatus: kohal." Naine väljus masinast. Avas ukse, astus kaks korrust äsja renoveeritud trepil. Avas ukse kontorisse ja jäi hetkeks ukse lävele seisma. MM omanik naisterahvas E. oli ametis. Ta seisis seljaga saabuja poole. Toimetas paberite kallal, silmnähtavalt oli ta mõttesse vajunud oma uue vallutuse teemadel. Saabuja otsustas vargsi ligi hiilida, et mõtlejat spontaanselt üllatada. Tasahiljukesi tõstis ta kõrgemale need kolmkümmend kollast tulpi, mis ta oma aiast naisterahva sünnipäevaks oli korjanud. Esimene samm lähemale, teine, neljas... nüüd oli ta juba mõtlejal üsna selja taga. Vaikselt libistas ta lilled mõtlejale silme ette "Palju õnne maailmavallutaja!". Mõtleja võpatas ning juba murdosa sekundi jooksul hakkas kõva häälega naerma. "Ohh Sind!". Kollased tulbid pandi vaasi. Ja peale mõneminutilist sünnipäevavestlust alustati taas paberivirna ümberpööramist.
Kahe tunni pärast algas Mõõla Magazinile edule pühendatud seminar Milanos.
Õhus oli Õhku.. ja lootust uuele vallutusele - Euroopa ootas!

No comments: