Wednesday, April 09, 2008

Väljund

Vabandan juba ette selle keevalise sõnavõtu eest, mis minu sisemisest monoloogist avalikuks dialoogiks soovib väljuda.

Niisiis, lugupeetud klient (see olen mina) käis täna Hansapangas. Lugupeetud Pank (läbivad suured tähed on siinkohal taotluslik iroonia) oli väljastanud teate krediitkaardi olemasolu kohta Liivalaia vuntsitud kontoris. Asun sisse. Teatavasti ja alati on ju jube kiire. Antud olukorras ootas mind äripartner auto eesistmel, et edasi "lennata" järgmisele kohtumisele. Ootan järjekorda. Lõpuks ilmub tabloole teade 072 vasakule 12 boksi. Lähenen. Boksis istub valge triiksärgiga verinoor meesterahvas O.
Mina: "Tere päevast! Sain teie käest teate, et minu jaoks on valminud krediitkaart ja tulin sellele nüüd järgi."
O:"Jah, palun dokumenti."
Ulatan talle autojuhiload.
O:"Oi. See nüüd võtab pisut aega, te olete meie süsteemis passi alusel sisse kantud ja teie pass on aegunud."
Mina naeratades: "Jah, pole hullu. Vahetasin tõepoolest oma passi mõned päevad tagasi välja."
O kohmitseb.
Möödub 7 minutit.
Mina: "See teade tuli mulle ka üsna ammu, aga et minu finantsid on Nordea pangas, siis pole ma sellele kaardile seni järgi tulnud."
O:"Mhmh."
O mõne minuti möödudes: "Teie kaart aegus septembris 2007, teade väljastati teie peale seda ja nüüdseks on uus kaart hävitatud. Juhul, kui soovite uut kaarti teha, siis see maksab 100 krooni."
Mina: "Hmm.. vot, siis. Aeg lendab tähelepanematult. Teate, ma ei hakkagi seda uut kaarti tegema. Ei ole nii pakilist vajadust selle järgi. Tänan teid aja eest. "
Tahan lahkuda. O ei anna tagasi juhilube. Kohmetun.
O:"Tegelikult oleks mul teile veel paar küsimust. "
Mina naeratades ja kärsitust väljendades: "Ahhaa. Hea küll, küsige aga."
O:"Ma NÄEN, et teil on tegemata pensionikindlustus."
Mina: "Jah, aga hetkel on mul teised plaanid ning ma praegu ei kavatse seda teha."
O:"Hansapangas on oma pensionikindlustuse teinud 1 300 000 inimest! Kindlasti peaksite kohe endale teise samba tegema, sest riik paneb teie panusele 4% omast taskust juurde!"
Mina hoides tagasi turtsatust ilmselge faktivea osas (1,3 mil inimest ja pensionikindlstus Hansapangas - ilmselgelt on need ülejäänud 100 000 Eesti Vabariigi elanikku ära jagunenud SEB, Nordea, Sampo, LHV ja teiste produktiivsete kontorite vahel, võib vaid ette kujutada milline hämmastavalt personaalne lähenemine neile olla võib.... ):"Ahah. Absoluutselt. Kindlasti on Hansapank kõige pädevam finantsasutus, kus endale pensionikindlustus teha. Siiski, olen äsja alustanud oma ettevõttega ning ka selletõttu on hetkel teised pakilised küsimused lahendada. Pealegi, nagu enne mainisin, on minu rahalised vahendid hoopis Nordea pangas."
O olles sihikindel:"Aga see ei oma mingisugust tähtsust, et teie vahendid Nordeas on. Teie ise ei pea ju midagi tegema. Teie raamatupidaja võtab teie palgast maha 2% ja saadab need meile."
Mina suurenevas hämmingus:"Khmm. Jah, olen kursis. Kuid siiski ma ei sooviks seda lepingut täna alla kirjutada."
Hakkan püsti tõusma, üritan naeratades haarata O varruka alt oma juhilube.
O:"Aga mul oleks teile veel küsimusi."
Mina: "Ahah. Veel küsimusi. No hea küll. Mis teid veel huvitab?"
O:"Miks teil telefonipanga teenust ei ole sõlmitud?"
Mina: "Eeeeeee..... eeeeeeeeeee... noo... sellepärast, et minu vahendid ei ole meievahelise pikaajalise suhtlemise jooksul Nordeast Hansapanka tulnud."
O:"Kas te internetipanka kasutate?"
Mina: "Üsna harva, sest minu vahendid on Nordeas."
O:"Aga äkki te sooviksite sõlmida Hansapangaga telefonipanga lepingu? See on väga hea leping."
Mina:"Kui meeldiv, et see leping on hea. Äkki te täpsustate, milles selle headus seisneb?"
O:"Te saate oma rahasid telefoni teel liigutada ja teid identifitseeritakse telefoni teel. See on täiesti tasuta."
Mina juba eriti kärsitult: "Hea küll. Teeme selle telefonipanga lepingu ja tellime mulle uue krediitkaardi."
O on võidurõõmus.
Mina olen veendunud, et O on kretiin ja tahan temast lahti saada.
O kohmitseb.
Möödub 5 minutit.
Saabuvad paberid.
Kirjutan alla.
Lähen ÄRA!
Jumal tänatud.

Sõidutan kauaoodanud inimese kohtumisele, asjatan linna peal. Helisteb telefon. Tundmatu number. Võtan vastu.
Hääl telefonis: "Tere, olen O Hansapangast!"
Mina olles "meeldivalt üllatunud" taas O häält kuuldes: "Tervist. Milles probleem?"
O:"Teate, ma ei saa teile uut krediitkaarti ikkagi teha."
Mina äraootavalt: "Selge. Ei ole probleemi. Mul tegelikult ei olegi selle järgi vajadust."
O:"Selleks, et seda teha peaksite täitma uue taoltuse ja siis tooma meile oma pangakonto 6 kuu väljavõtte, sest teie vahendid on Nordeas."
Mina:"Hmmm... tõesti? Minu vahendid on Nordeas. No selge. Aga endiselt, ma loobun kaardist."
O:"Ja siis need 100 krooni, mis teie kontolt on juba maha võetud, need tagastatakse sinna."
Mina: "Väga meeldiv. Tänud, et helistasite."

Niisugune tore lugu.
Sügav kummardus.

1 comment: