Thursday, July 13, 2006

Mis peitub tõugu sees?

Täna öösel nägin unes tõuke. Suuri rasvaseid ja roosasid vaklu roomamas minu sõrmedes. Situatsioon oli imelik. Kandsin kollast jopet ja jooksin kuskil tundrates kuivanud jõgede tammidel. Seal avastasingi, et minu sõrmedest tahavad tõugud välja tulla. Valus oli. Röögatasin. Pruunpea jooksis minuga koos. Tal hakkas kahju ja ta tõmbas esimese tõugu minu sõrmest. Ma ise ei julgenud. Vaatasin ainult, et on jah suur ja rasvane tõuk. Nägin selle looma kurde, katsusin neid isegi. Need elasid. Ja elu hullem teadmine oli see, et need elasid minu sees. Paanika! Metsik paanika! Mind kui söödi seestpoolt ja ma ei saanud sinna midagi parata. Klammerdusin pruunpeasse, sest tema tundus olevat minu ainuke lootus. Kerisin kollase jope käised üles. Nägin siniseid veene. Üks veen oli suurem kui teised. See liikus! Liikumise peale hakkasid tekkima punased lõhkemised. Tõuk liikus veeni sees. Paanika! Tõuk liikus kiiremini ja kiiremini ja kiiremini kuni jõudis minu sõrmeni. Ta ajas oma pea minu sõrmest välja ja hangus, justkui oleks loomakene kooma langenud. Jooksin pisarates pruunpea juurde ja karjusin, et ta kohe selle tõugu minu seest välja tõmbaks. Ta tõmbas. Ja mina sain rahuneda.
See on nagu pealesunnitud hirm. Siin on mul mingisugune ängistus ja pealesurutud hirm. Ma ei julge enam olla.
Ja meie elame tõukude kuningriigis. Täna on kahekümne kolmas päev ja täna iiveldab. Pean jälle taganema oma lubadustest.
Käisin lärmaval tõugul täna hommikul järgi. Elab tema lagunevas punases majakeses. Jõudsin õigeaegselt. Teda veel ei olnud. Nagu alati. Istusin ja mõtlesin siis seal tõukudele oma veenides ja elule minu enda majakeses. Istusin ja oleks peaagu nutma hakanud. Kujutasin ette, et lahkun tõukude kuningriigist. Kujutasin ette, et lärmav tõuk ja krussis kurdudega tõuk ja pisike kohtutõuk tõstavat selle pärast protesti. Kujutasin ette, et neil on ehk hea minuga olnud. Aga see oli vaid ettekujutlus. Tõugud jäävad ju ikka tõukudeks. Roomavateks tõukudes veenide sees. Mäda pritsivateks tõukudeks. Olete kunagi ühele tõugule peale astunud? Kui ei ole, siis te ei teagi kõigest sellest ilusast, mis peitub ühe pisikese armsa tõugu sees.

No comments: